söndag 7 december 2008

Helgen

Söndagskväll, 7 december, 13 dagar kvar tills kenyanerna kommer hem, 17 dagar kvar till Julafton, konstigt hur tiden försvinner. Idag har jag varit på Julfest i Korskyrkan, jag lyssnade till de söta luciorna, tärnorna, pepparkaksgubbarna/gummorna, tomtarna (jag tror inte det var någon stjärngosse), sjöng julsånger, julfikade (icke att förglömma), dansade kring granen med barnen. Efter förmiddagen i kyrkan övningskörde jag och pappa till universitetsbiblioteket, (Pappa skulle låna om en bok och leta efter en till...) och jag kom på att det finns ganska mycket att läsa, hur mycket som helst ju. Jag tog ut bok efter bok och bläddrade igenom den, tjocka "Physics"-böcker, tummade må-bra-böcker, osv.osv. Jag letade efter bilder i de där fack-böckerna, men jag hittade inte så många, eller jo, i en bok om Rättsmedicin, men de bilderna var inte så mysiga. Annars var det mest bokstäver på rad, även i "matteböckerna".

Ja, sedan har nästan hela dagen, spenderats vid skrivbordet och datorn. Inte riktigt, men nästa. Jag har pluggat lite till GeMu-provet i morgon, sen har jag räknat matte, ja nu är det dags att börja plugga matte igen, nästa måndag är det nämligen nationella och jag har väl lite press på mig eftersom det gick så bra på förra provet så om jag... ja, nu flyger fingrarna fram över tangenterna och jag vet inte vad jag vill ha sagt, men några dagar mer ska jag plugga innan lovet...

Medans hjärnan har försökt ställa upp integraler och ekvationer har öronen njutit av julmusik med Carola och Josh Groban. Nu spelas "Jul, jul, strålande jul", oh jag älskar den.

Igår var jag på Boda Borg, det var väldigt kul, :) vi lyckades bra, jag, Nilsson, Lovisa och Stehr, 10 stämplar fick vi. Helgen har varit bra, rätt lugn, inte för mycket plugg men snabb, för ja, nu är den snart slut, kvar är det bara jympa, lite repetiotion av GeMu och.. ja, vi får se.
Belle

P.s. vädret har varit strunt, var är snön?? D.s.

Inga kommentarer: