torsdag 18 december 2008

Jullovet

Jullov, smaka på det ordet. Det ordet existerar knappt i min hjärna.
Ett telefonsamtal under dagen:
- Slutar du imorgon?
- Nej, jag har jullov nu.
När jag sagt det ordet reflekterade jag över betydelsen en kort sekund och kom fram till att jag har jullov nu.

Julavslutningsdagen:
Åskådare till ett roligt julspel av sam-treorna.
Fika med N3a, mandariner och chokladaskar, långdans i korridoren, vi försökte få med rms-are och ettorna, det gick sådär haha, julsång, kontakt?, lunch på kinamuren med en stor delen av klassen, mys och mums, hem till mig där vi spelade spel hade julklappsbyte och väldigt trevligt.

Under dagen fick jag några kommentarer angående terminen, (ungefär..)
- Du har ändrats, till det bättre.
- Du har ju lärt känna oss bättre. Vi har haft kul!
- Du är en så skön person, jag gillar förändringen
- Om du ändras nästa termin slår jag dig.

Jag kommer bli delad nästa termin, ni alla får ursäkta mig. Både ni som kommer och ni som alltid har varit där. Men jag kanske oroar mig för mycket. Det kommer ordna sig.

Terminen som gått har varit jättebra, tack alla ni som funnits runt omkring mig och förgyllt vardagen. Jag har haft jättekul och jag gillar er, mycket.

Det är både med lättnad och vemod jag möter jullovet.
Höstterminen är slut, vilken tur, vilken otur.

Inga kommentarer: