tisdag 9 december 2008

Bussar hit, bussar dit

Idag gjorde jag något som jag vanligtvis brukar tycka är så dålig stil.
När jag klev på bussen mot Adolfsberg fanns det inget ledigt dubbel-säte, (där varje vanlig svensk sätter sig, om det finns ett ledigt sådant). Så jag satte mig brevid en medelålderskvinna, vi satt ungefär mitt i bussen, precis intill dörren. Sedan började bussen sin färd genom staden, klockan var sen eftermiddag, ute var det mörkt och bussen var fyllde med ljud och liv. När den sedan stannade på Olof Palmes Torg klev det av ett antal personer, jag vände mig om och såg ett ledigt dubbel-säte, och nu gjorde Isabelle något som hon vanligtvis tycker är töntigt och aldrig brukar göra. Hon reser sig och förflyttar sig själv och sin väska till det lediga dubbelsätet lite längre bak i bussen. Det kom såklart en annan okänd person och satte sig brevid mig direkt, men jag fick det lite lugnare där bak. Som sagt tycker jag att det här beteendet är ganska töntigt, att så fort ett säte blir ledigt förflytta sig dit, men idag orkade jag inte sitta närmast gången och i mitten av bussen. Den kvinnan som satt brevid mig får ursäkta detta ovanliga beteende.


Idag har vi muspare gjort ett stort framsteg i "Mamma Mia"-projektet, vi spelade låtarna riktigt bra tycker jag. Kul var det, tänk att få spela och sjunga hela förmiddagen och sedan fortsätta på eftermiddagen. Vi är en trevlig grupp vi muspare. Vi får se om jag kan fortsätta med detta "ploj och skoj" nästa termin, troligen inte.

En annan sak som är värd att nämnas:
Jag och Julia pratade om sovmornar, och jag berättade att jag börjar halv tolv på torsdag.
- Va? du har ju alltid sovmorgon.
- Nej, det har jag inte, bara ibland. :)
- Vad ska du göra då? plugga...?

När hon hade frågat mig det skrattade hon och likaså jag och jag svarade.
- Ja, jag måste väl göra det...

Inga kommentarer: