onsdag 15 april 2009

Back on track

Hon är tillbaka, det tog en dag, sen är hon på plats igen.
Fruktomanen, träningsnarkomanen och pluggisen som har något på schemat från 8 till 8.

På språng från morgon till kväll.
Vill ni höra om min dag?
om "ja" så kan ni läsa kommande stycken, om "nej, den ser väl ut som vanligt, med plugg och träning" kan ni hoppa ner några stycken...

"Säg inte att du pluggar!"
"Jo.., det är klart, jag måste ju.."
"Ja, just'e ni missar väl lektioner när ni är här och repar?"
Eftersom jag är en sann, nördig, naturare har jag givetvis med mig kemiböckerna så jag kan läsa lite om jag får någon tid över mellan repen.
Oftast får jag inte det eftersom vi då springer runt, övar utanför scenen, byter om eller bara sitter och tittar på de andra som repar.
Men ibland kanske man kan ta upp den, t.ex. imorse, och jag lärde mig faktiskt lite.
Att jag pluggar mycket behöver inte betyda att jag kommer lyckas få fullt på provet..

Mellan repen gick en sväng på stan. Det är så mycket som behöver inhandlas.
Bara man njuter av sista tiden och inte stressar över allt som ska fixas...

Jag och Linnea åt på La Baguette innan ensemblen. Vi satt i fönstret på La Baguette, och kikade på folket som passerade. Sen gick vi till kulturskolan och spelade blockflöjt.
Välkommen 8 maj, då har vi konsert :)

Där kunde dagen ha varit slut, men nej så var det inte, utan jag tog cykeln till F&S där jag, Mamma och Martina var med på ett Intensiv-pass med Björn. Jag fuskade ganska mycket, men jag får skylla på min träningsvärk efter löpningen.
Sen, var dagen slut.

Jag glömde bort att det var Grey's idag. Jag hann bara se tjugo minuter.

Morgondagen ser lika lång ut...

Här kan du som inte vill läsa om min dag börja.
Har ni sett vårblommorna?
Visst är det fint :)
N3a; kommer ni ihåg att för två år sedan plockade vi nästan alla blommor vi såg för att få ihop ett växtherbarium med 30 växter...
I år behöver vi inte göra det, nu kan vi låta blommorna vara och bara titta på dem.

Inga kommentarer: