fredag 10 april 2009

SM-guld









































Färjestad BK vann över HV71 i LöfbergsLilaArena i onsdags. Därmed blev de svenska mästare.
Det bästa och snyggaste laget, FBK.
De är ju lugnt snyggast i deras mörkgröna hemma-match-ställ.


Slutspelet har jag följt. Jag har lyssnat, tittat och varit på plats.
Jag tycker fortfarande det är konstigt att jag fastnat för den här sporten.
Det här året när Färjestad gjorde mål i finalmatcherna var inte känslan (som den varit föregående år):
"Ja, de gjorde mål, va' kul..."
Nej det var mer ett;
"JAAaaah!"

För att se pucken och spelet flyttar jag från soffan i "fjällstugan" ner på golvet med soffbordet som ryggstöd. Och där satt jag i två-tre timmar. Det är väl ett tecken på "nördighet"?


Och jag ska berätta att jag började hålla på Färjestad redan vid sju års ålder, (på den tiden var jag ju värmlänning på riktigt och så bidrog nog deras lila match-ställ lite också...) sen hade jag en paus i mitt hockey-intresse, men nu har det kommit tillbaka. Mycket är nog tacke vare mina hockey-nördar till vänner.
Sara, Robin, Mats, Peter osv.osv.
Sara Nilsson till exempel;
Under matchen i onsdags hade vi sms-kontakt och kommenterade mål, utvisningar, känslan osv.
och när jag träffade henne igår pratade vi en lång stund om "SM-gulds-matchen".

I ett sms (under matchen) skrev jag (kommenterade ett mål);
"Yeah!! :D lägg känslan i en burk o ta hem till mig!!"
och det gjorde hon, hon filmade med mobilen och jag fick se filmklipp från matchen :)

Grattis Färjestad till SM-guldet.
Ni är bäst! och snyggast!

En gång värmlänning, alltid värmlänning...

1 kommentar:

Saran sa...

Så sant! "En gång värmlänning alltid värmlänning" =D