onsdag 29 april 2009

Personlig insikt

Jag har köpt en "Mina vänner"-bok (riktad till en vuxen målgrupp, alltså ej "Mina hästvänner"-bok) (som ska bli en present).

Det är svåra frågor att besvara

Allt ifrån
Favorit-reklamfilm

till
Jag skulle vilja vara bäst i världen på


Den lättaste frågan var
Jag heter
och frågan
favorit-tv-serie


de frågor som inte är ifyllda än är
På fritiden brukar jag ........ men skulle även vilja .......
Personer jag inte klarar av
Favorit-musik
Ett pinsamt minne

plus väldigt många fler kluriga frågeställningar

I boken finns ett vuxenpoäng-test.
Klass N2a köpte den här boken till vår klassföreståndare och favoritlärare Öivo när han gick i pension för ett år sedan, då fick jag 7 (om jag minns rätt) vuxenpoäng.
I år fick jag lite fler, nämligen12 vuxenpoäng.

Men det räcker inte att komma upp till kategorin "Mamma M (mogen)/Pappa P (präktig)" utan jag hamnar fortfarande i kategorin; "Klipp dig och skaffa ett jobb".
Jag gjorde testet på Mamma och hon fick några poäng mer, (48 = Mamma M) och säger till mig.
- och du som tyckte jag var omogen!
*skratt*
(hon syftar på mitt blogginlägg den 11 april)

Saker som gjort mig mer vuxen under året är;
kaffe på maten
morgontidning

dock fick jag även i år minuspoäng för att jag "bor hos förälder"
:)

Belle

1 kommentar:

elka sa...

Exakt klipp dej o skaffa dej ett jobb! skit i skolan nu! :) förövrigt kommer ledin till hv igen:)