måndag 20 april 2009

vanlig måndag, rolig måndag

Efter nästan två timmar i A5 lämnade jag in provet.
Jag var nöjd.
Det känns som om jag skrev bra, men nu hoppas jag bara på att jag inte blandade ihop reduktion med oxidation, eller elektorlys med galvaniskt element, eller katod med anod :)
Hoppas Ulrike blir lika nöjd som jag var när jag lämnade in provet.

Efter lunchen tillbringade jag en stund i biblioteket, letade på två böcker till Biologiarbetet, bläddrade i tidningar.
Vad jag önskar att jag hade tid och ork att läsa exempelvis Illustrerad Vetenskap, eller någon annan facktidning. Tänk vad man skulle lära sig. Men tiden finns sällan.
Så just nu får jag nöja mig med att bläddra igenom den och läsa rubrikerna.

På Religionen fick vi reda på att vi ska klämma in ett prov och ett diskussionsarbete innan vi slutar.
Kommer kalendern vara nedklottrad snart? Ja.

Förövrigt. Jag gillar N3a-folket

Jag spelade blockflöjt idag. Jag övade tillsammans med Maja, en cellist som ska spela tillsammans med mig på konserten med Flato Dolce den 8 maj. (Kom då :)
Vi höll på i 70 minuter, men det kändes som 20.
Blockflöjt är konstigt. Det kan vara jobbigt att "sätta ihop" den och komma igång, men när jag väl spelar kan jag hålla på ett bra tag.


När jag åkte buss ner till stan och från stan läste jag tidningen. Det var avkoppling. Jag läste om allt möjligt, valet i Indien, ny skolreform, allergi, järnridåns fall, och en söt farbror som drog upp 95 ur på Stockholms slott varje torsdag.
Tänk om man hade ett lika brinnande intresse för någonting som urmakaren på slottet.

Inga kommentarer: