tisdag 11 augusti 2009

underbar vän

Jag lever nu.

eller hur?
inte i framtiden, inte i dåtiden.
n
u

Jag lever nu.
så tänkte jag när jag plockade ur diskmaskinen samtidigt som jag lyssnade på
och sjöng med i BobMarleys
"girl I wanna make you sweat .... alalalalalong alalalalalonglongleelonglonglong"

Lisa räddade den här dagen.
Hon hade ett ärende till stora staden Örebro och vi sågs på stan.
Åh, vad jag älskar att umgås med den tjejen.
Hon fick upp mig igen. efter denna dag av uppgivenhet. haha
Det var skönt att sätta sig på cykeln och komma ut. Att gå runt på stan och leta present i affärerna.
och att bara spendera tid med en underbar vän.

Jag berättade om Jonathans kommentarer till sin arbetslösa syster:
- Isabelle, när börjar du jobba? eller vad är det egentligen du ska göra?
- *Stor suck* jadu, jag vet inte.

Lite senare lägger han fram tidningen Metro till mig.
- Här Isabelle, det kan du läsa.
det stod hur man skrev ett personligt brev.
tack Jonathan, tack :)
Nejmen jag vet att han menar väl med det han gör.

Nu hoppade jag väldigt här, men jag berättade om dessa två händelser för Lisa.

och tillsammans med Lisa kan jag skratta åt det.
Det känns bättre när man är två.
Jag önskar att vi träffades mer.

Idag har jag inte städat husvagnen.
det kanske jag ska göra imorgon.
Imorgon ska jag också gå ut med grannens hund.
Långpromenad om det inte regnar.
hoppas på sol.

Belle

Inga kommentarer: