tisdag 25 augusti 2009

Shakin' the ground

Idag blir en bra dag.
Solsken ute, ett leende på läpparna och bra musik i högtalarna.

När den blå himlen "lyser" genom fönstret så kan man inte vara lat och inte gå på morgonpromenad.
Ett glas vatten (+en liten bit torkad ananas och en liten bit torkad aprikos som jag snodde från det halv-avplockade frukostbordet), hörlurarna med morgonpasset, stegräknare på mobilen och träningsskorna på.
(Vill ni veta hur långt jag gick idag, ungefär 5 kilometer, (hmm, jag undrar om det är så långt))

För en månad sen så var det nästan ingen ute klockan nio på morgonen, nu möter man hur många som helst. De är oftast fixade och snygga, och så möter de mig som nyss klivit upp ur sängen. Så det kanske är dags att fixa sig lite grann innan man beger sig ut på morgonpromenad nu...
Men det är ju bara den här veckan som jag kan gå på en så här sen morgonpromenad, om en vecka så ska jag vara på universitetet klockan åtta respektive tio varje dag :)
Spännande.

Idag ska jag hämta bilderna, och åka till Universitetsbiblioteket för att låna böcker.
Men jag funderar på att köpa matteböckerna eftersom jag sen antagligen kommer läsa till Civilingenjör.

Så jag undersökte vilken matte man läser på Linköpings tekniska högskola om man läser "Civilingenjör i teknisk fysik och elektorteknik"
och mycket riktigt, jag kommer läsa Analys.
brabra.

men ojojoj, vilken mastodontutbildning.
Käre värld.
:)

Nu ska jag snart cykla iväg.
Jag säger ju det, det går upp och ner.

Inga kommentarer: