tisdag 4 augusti 2009

Äventyret

Igår och idag har varit två väldigt trevliga dagar.

Slöa, roliga, minnen, prat, film, promenad, morötter, Vänern, båt.

Jag och Lisa åkte och spelade äventyrsgolf igår.
Banorna var kuperade (nivåskillnader) med stenar och liknande i.
Äventyrsgolf-banan låg i Lungsund, en liten plats utanför Stoorföörs.
(Det var förövrigt vid min gamla skola, (den har byggts om till en camping och konferenslokal m.m. Jag var inne och kikade i restaurangen (som förut var matsalen) och förstod knappt att jag spenderat mina första skolår där. Det är som ett annat liv.)

Här i Örebro har vi också en äventyrsgolf-bana.
Där föreställer äventyren Krämaren, parkeringshus, svampen.
I Lungsund var det naturen som var äventyret

kontrast

Detta var bara en sak av allt som hände i Kristinehamn.
Resan dit var uppskattad och mysig.

som det brukar vara.

P.s. Lisa kom med ett spontant förslag,
att om vi båda flyttar till Linköping och pluggar så kan vi bo ihop till en början. Och jag gillar idén. Hon är nog nästan den enda personen jag kan tänka mig att bo tillsammans med. För jag tror att man verkligen kan gå varandra på nerverna om man bor i samma lägenhet. men vi och vår relation skulle nog klara av det. Vi känner varandra så bra, men ändå har vi inte umgåtts så hemskt mycket. Men det är ett år dit. D.s



Imorgon ska jag plocka hallon och vattna blommor.
Jag ska åka till Lovisa, planera menyn till frizon, handla mat på Coop.
Åka hem och duscha, packa in det sista i bilen.
Tillbaka till Lovisa, äta mat, packa in hennes grejer.
Åka ut till Frizon, lösa ut festivalpass, göra iordning med grejer och mat i husvagnen.
Åka tillbaka till Örebro, gå på Talangen eftersom min bror spelar
och sedan åka tillbaka till Frizon.

Ja, nu har jag gått igenom morgondagen tillsammans med dig.
Jag hoppas att jag inte stressar upp mig utan kan vara där jag är och inte önska att jag var någon annanstans.
Skynda långsamt, det ska jag försöka göra imorgon.

Inga kommentarer: