tisdag 25 augusti 2009

Cykel

Nu har jag hämtat korten,
jag har lånat böcker
och varit på besök hos Lollo.

Det var jättetrevligt att träffa henne.

En sak;
Cykelvägen hem från universitetet kommer döda mig.

Båda bilarna var hemma idag, men jag tog cykeln idag.
Duktigt va?
Och att cykla ner till Universitetet är inga problem alls.
Men hem
Först är det en mördarbacke upp mot Brickebacken,
sen när man svänger till höger och cyklar mot Glomman så slutar inte backarna, nej de fortsätter.
Upp, upp och upp.
när man tillslut har kommit upp på Glomman så är det en slingrig väg invid skogen (Jag vägrar att cykla där när det är mörkt)
sen genom hela Adolfsberg.

Som sagt, den cykelvägen hem kommer att ta död på mig.

Nu ska jag åka ner till Friskis&Svettis.

1 kommentar:

lovisa sa...

jag säger ju det! att det är mycket jobbigare att cykla från mig till dig än från dig till mig. och längre än vad man tror också :)

Och du tack för att du kom förbi idag, nice to catch up!
kram