måndag 24 augusti 2009

MÅndag

Jakten efter studentlitteraturen har börjat.
än har jag inte kommit fram till någon lösning.





I helgen har jag varit på Stenbodagården ute vid Laxsjön.
Församlingshelger är rätt roliga.
Det är en bra gemenskap. Och det finns så många olika personer i olika åldrar.
Jag har pratat ingenjörsutbildningar med en småbarnspappa, jag har gungat med en treåring, och träffat många andra goa personer.

Det var höst i helgen.
Det var blåsigt, det var kallare, det var församlingshelgs-väder.
Höst

Igår åkte jag, Jonahtan och Julia hem tidigare från Stenbodagården.
Jonathan skulle spela med sitt band på V.ox-festivalen (de var förband till förbanden till E.M.D) och jag och
Julia skulle lite senare på dagen åka till konserten med E.M.D.


Det var en solig eftermiddag och en rolig konsert.
Jag tycker de är bra.



Självklart hade Julia och jag med oss kameran.


Det går i vågor.
Det ovissa kan kännas bra, men ibland inte alls bra.
Ibland motiverar det och gör mig förväntansfull.
Ibland vill jag bara stanna inne, inte göra något. Stoppa tiden, och kanske spola tillbaka en bit.

Jag hade tänkt att träna nu på lunchen, men så blev det inte.
Jag hade tänkt att hämta min kort hos fotografen, det kanske kommer fixas under dagen, kanske inte.
Idag deppar jag (fast okej, inte deppar, men tråkar). om det är okej.
Nu ska jag göra kaffe och hitta något att äta till.

Det är inte synd om mig, jag vet det.
Men.

1 kommentar:

Lisa sa...

hej vännnen, jag vet hur du menar med att stanna inne. livet suger ibland och jag vill bara skita i allt och stanna tiden i ett år så jag kan fundera ut allt i min tid. Hur ska man veta vad man vill nu? Vi får höras och prata om Branäs efter våra intervjuer. kanske vi båda jobbar där till vintern och får den bästa vintern på länge? Var öppen för förändringen för den är här nu.. pusskram