söndag 16 augusti 2009

Mitten av augusti

Att uppskatta ljuspunkterna i "vardagen"
är en god egenskap
(Vad som är vardag för mig är just nu lite luddigt men vanliga dagar kan man väl kalla vardag, vare sig det är
söndag eller torsdag..)

t.ex. ett sms
en bra låt på radion
en glad kund
medvind hem

idag gjorde de här småsakerna mig glad.
När jag cyklade hem sjöng jag högt med i radiolåtarna.

Den här egenskapen tar jag bara fram vissa dagar.
men idag var jag glad.
Söndagen den 16 augusti blev en väldigt härlig dag.

Ett Grattis till Usain Bolt som slog världsrekord.
9.58 sek
100 m
Världens snabbaste man.


Det blev ingen repris av cykelsemestern den här sommaren.
Men det blir en roadtrip till Göteborg och Liseberg med
mina underbara vänner imorgon.
men då tar vi bilarna.

Inga kommentarer: