måndag 10 augusti 2009

måndag

Allt kanske är sista gången nu.

Sista turen till Leken. Sista doppet, sista solgnuttan.
Inte för att vi vill tro det, men så kanske det är.
Sensommar
och kanske att det var allra, allra sista gången Julia kom och la sig på min rygg idag. (Ända sedan hon var liten så har hon ibland (blöt eller torr) lagt sig på min rygg när jag ligger på mage och solar)
och kanske att det var sista gången. För nästa sommar är hon elva år, och faktiskt rätt så stor.

Men egentligen behöver väl inte jag ha samma "ångest" som min Mamma har just denna dag. För jag kommer väl inte ha så mycket att göra. Det tråkiga nu är att sommarvädret försvinner.
"Jag vill inte tillbaka, Jag vill ha sommarlov, kunna fika när jag vill .........." och så sa hon något mer sommar-aktigt, men jag tyckte om kommentaren med fikat.


fast en sak ska jag göra i höst. Träna.
eller jag vill tro att jag ska göra det.
En rolig kommentar från Martina (Mamma och Martina smsar om de ska träna på Friskis&Svettis eller inte)
"Det är för varmt"
"Ja, om du säger så, så har jag nog svårt att få Isabelle med mig"
"Ja, men vi har ju hela vintern på oss"

Mamma och Jag höll med, så vi kom inte iväg.

Snart ska jag lägga upp en strategi om hur jag ska bocka av alla punkter på mina olika listor.
Första punkten som ska bockas av är husvagns-städning. Det ska ske imorgonbitti har jag tänkt (om jag inte har glömt det tills dess.. det är nog bäst att jag skriver en lapp och lägger överst på skrivbordet)

Belle

Inga kommentarer: