söndag 30 augusti 2009

En dag skall jag dö

"En dag skall jag dö
Men alla andra dagar skall jag
leva"

Dagens blogginlägg från UnderbaraClara


Idag var det väldigt jobbigt att borsta tänderna. Musklerna i armen var trötta.
Idag testade jag att vara lite mer som min Pappa. Motionär-som-tränar-två-pass-efter-varandra.
och...
Jag är inte avsvimmad, har inte spytt av utmattning. Nejdå, jag överlevde.

Efter jobbet cyklade jag hem (yes, i helgen har jag även vardagsmotionerat)
åt mat, bytte om och sedan åkte jag och Pappa ner till Friskis&Svettis för att gå på StationMedel.

Det var tungt, men roligt.
och eftersom jag visste att jag skulle köra ett pass efteråt så fuskade jag lite.
Det måste jag väl erkänna. Men inte mycket.
När passet var klart (vi gick ifrån strech och avslappning) så åkte vi hem, åt en banan och drack vatten, för att sedan bege oss till Gården och gå på Mamma och Martinas pass.
Benen var sega de första låtarna. Men sen gick det bra.
Jag är förvånad att jag orkade så mycket som jag gjorde.

Kul läsning? Nej, jag tror inte du tycker det.
Men mer kul än sådär var inte min dag.

Imorgon ska jag på föreläsning.

Inga kommentarer: