fredag 21 augusti 2009

Bröd

Under våren funderade jag ibland på om jag skulle gå bibelskola.
(Hur mycket har jag egentligen läst? nej, nästan ingenting nej)
Men så blev det inte, istället inspirerades jag av Maria och Jenna som följde en bibelläsningsplan.

(Maria har en alldeles fantastisk tro förresten. Hon litar på Gud)

Så nu följer jag samma bibelläsningsplan.
och tog tag i min bibelläsning på egen hand.
(Det har gått bra att följa planen i en och en halv månad, och jag hoppas jag "håller ut" hela året :P)

De här verserna från Psaltaren fastnade jag för igår;
Ps 51: 12-14

"Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta,
ge mig ett nytt och stadigt sinne.
Driv inte bort mig från din närhet,
ta inte ifrån mig din heliga ande.
Låt mig åter glädjas över att du räddar,
håll mig uppe, ge mig ett villigt sinne."


Ikväll ska vi ut till Stenbodagården på församlingshelg.
Hoppas det blir en bra helg.


Vet ni? Jag har varit brödbakerska idag.
Vi hade inget mjukt bröd hemma, så jag bläddrade igenom "Matbröd"-receptboken och letade upp ett recept på Franskt Hasselnötsbröd.
Efter tre och en halv timme, var äntligen brödet färdiggräddat.
Jag var väldigt otålig på att få smaka det nybakade brödet.
(Nybakat bröd är ju så gott!)

åh, vad gott det var!
Jag är riktigt imponerad.

Belle Brödbakerskan

Inga kommentarer: