söndag 25 januari 2009

Vuxenpoäng

Vuxenpoäng till mig. Idag tog jag en kopp kaffe på rasten, ja jag tryckte på en annan knapp och ställde koppen några centimeter till höger om det vanliga stället på te- och kaffemaskinen på Apoteket. Och det var ganska gott, visserligen tog jag så mycket mjölk som jag kunde få ut ur maskinen, men ändå, jag drack kaffe och jag hade inte ens fikabröd till, utan bara en smörgås. Vuxenpoäng? Ja.

Helgen har varit skön, jag har inte gjort så mycket, varit sådär "Isabelle Sandblom-tråkig" men jag gillade helgen, och nu ser jag framemot vecka nummer fem år tvåtusennio.

Ovanliga saker som händer den här veckan?
Madde och jag ska titta på balklänning, ja här planerar vi in sånna saker, jag och Madde är inte spontana, våra kalendrar är alldeles för fulla för något sådant. Hon och jag är lika :)

Flato Dolce spelar medeltidsmusik på invigningsgudstjänsten till Hindersmässan på onsdag. Om ni inte har något annat för er klockan 10 på onsdag, besök Nikolaikyrkan och var med på en medeltida gudstjänst, de brukar vara intressanta. (Förutom att vi har hört Hindersmässans historia ett antal gånger nu...)

Ett annat datum att boka;
Fredag den 8 maj har Flato Dolce konsert.

Det kommer bara vara medlemmarna i Flato Dolce som uppträder. Blockflöjtssolon, blockflöjtsduetter och blockflöjtskvarterter.
Välkommen.

2 kommentarer:

elka sa...

tre saker:

1. ojojoj, du börjar gå ner i kaffeträsket.

2. har hindersmässan en historia?

3. ja skriver in datumet i mobilen. frågan är bara vart ja ska vara för att få lyssna på konserten?

Belle sa...

Ja hindersmässan är inte en ny företeelse, den har några år på nacken. Förr i tiden fanns det dock inte dammsugsmunstycken och liknande utan då såldes och köptes lite mer medeltidavaror. Jadu platsen är kulturskolan, Örebro. Men om du inte kan ta dig dit kan du ju alltid gå utanför dörren och försöka lyssna efter Händels sonat i C-dur och liknande. :)