måndag 19 januari 2009

Apoteket

Måndag.

När jag står i kassan på Apoteket och kön helt plötsligt blir superlång, tror ni att jag jäktar på i ett omänskligt tempo eller stressar för att de längst bak ska komma fram så fort som möjligt?
Nej.
Istället tänker jag att; ta en kund i taget, de får vänta osv.osv.
När jag själv står i kön på ett annat apoteket, med flera pensionärer framför mig, kunder med pluskort osv. tror ni att jag har ro att lugnt vänta på min tur.
Nej.
När klockan tickar och jag vet att nu lämnar bussen järntorget och åker mot Olof Palmes torg, då har i alla fall jag lite svårt att inte vrida på mig, stampa med foten eller sucka lite åt kassörskan som absolut måste ta rast när jag står i kö.

Men som tur var, jag hann med bussen.
En händelse ur min måndag.

Inga kommentarer: