fredag 30 januari 2009

I taket lyser stjärnor

Om en halvtimme ska jag bege mig mot SF och på bioduken visas "I taket lyser stjärnor". Lovisa Melin gör mig sällskap, det blir trevligt att träffa henne, vi har inte träffats på ett tag. Ett ganska bra tag faktiskt. Så det blir nog en trevlig fredagskväll :)

Idag spelade några people från Betel på Risbergska skolan, de hade konsert under vår fysiklektion och vår klass förhandlade sig till en liten paus i fysikstuderandet. Men på något vis var jag inte så pepp på att höra riktigt bra musik just då så jag, Jenna och Alex stannade kvar. Vi slog upp fysikboken men bläddrade inte vidare direkt, utan våra tankar och ord kretsade kring framtid, och annat kul. Men vi tog oss också tid att vända uppmärksamheten till Relativitetsteorin, och vi läste bland annat om att det inte är tåget som rör sig framåt, utan det kan lika gärna vara träden, husen osv. som rör sig bakåt. Tiden behöver inte vara den samma för dig som för mig. Osv.
"meeh! så här kan det ju inte vara"
"Men om vi tycker det tar 5 sek, då kan det ju inte ta 3 sek....??? En boll kan ju inte röra sig två gånger!"
Roligt hade vi det i alla fall, fast vi inte förstod, men det behöver man ju inte göra jämt. Sen kom resten av klassen tillbaka, uppspelta och jobbigt högljudda ;p
Det hade tydligen varit en bra konsert.

Det var allt.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Vill också se den filmen. Om den är lika bra som boken är den bra. :)
Trevligt att du gick på bio :)
Du missade inget spec. genom att missa matcherna. ;)