måndag 5 januari 2009

It's just a feeling and no one knows yet

Tack för att ni läser! Jag har sett att det är en del som kikat in under de senaste dagarna så därför passar jag på att göra lite reklam.

Välkomna den 15 januari kl 19.00
(troligen till café-delen i Filadelfia kyrkan i Örebro)

Informationskväll kallar vi själva kvällen, vi har inget bättre namn än.
Kanske "Rättvisemärkt - ditt sätt att förändra"
Men vi kommer bjuda på kaffe, te och något annat gott. Hoppas du kommer, för då blir det ju mycket trevligare!

(Och om ni alla som läser det här, bortsätt från er som inte bor i Örebro kommer, så kommer i alla fall 5?)
Det handlar om Rättvisemärkt.
Välkomna

Madz o Belle
genom Belle

Dagen har passerat. Men hon är tillbaka, den riktiga Isabelle Sandblom, hon som inte funderar, och ifrågasätter, bara gör.

Det har varit en sån dag.

Jag sov i och för sig lite längre än vanliga helger, men bortsätt från det har det varit en riktigt effektiv dag. Efter frukost läste jag biologi en timme ungefär, det handlade idag om hormoner.

Efter att ha lärt mig att ett hormon är ett kemiskt ämne som reglerar och styr olika funktioner i kroppen. (Oj, vad komplicerat) hämtade jag mitt gamla franska-block och sen var det repetition av verb, regelbundna och oregelbundna, glosor, text-läsning, översättning osv. Lite sitter kvar, men jag lär få slita lite den här terminen.

Sedan tog jag tag i Projektarbetet, jag gick ner till Parkhallen, skrev loggbok (ja, ungefär halva hittills! När det gäller loggboken har jag legat på latsidan), planerade och ringde något samtal. Har dock inte gått igenom själva "informationen" det får jag väl ta senare.

Ja, sen blev klockan sju.
Har jag idag grämt mig över det där? Eller rynkat pannan i djupa funderingar över något annat?
Nej.
Det är ju tragiskt, komiskt. Plugg får mig att må bättre ;)

Att få prata biologi och annat med en vän är ju också kul. Jenna har liksom jag suttit hela dagen (säger hon i alla fall ;) ). När hon klagade lite, föreslog jag att hon skulle sätta på "Jennie let me love you" och dansa.
För dansa, det var ju det vi läste att vi skulle göra när vi pluggade, eller hur Madde?

Så terminen blir väl plugg-snack över msn och dans emellanåt kan jag tänka mig.
(Men då drar jag ner mina persienner haha)

4 kommentarer:

Anonym sa...

är du inte riktigt klok, plugga på lovet!?!? jag har plugg förbud på mitt och det är helt underbart!! :)
tycker det llåter bra att du drar ner persienerna så vi slipper se dig dansa;)

Anonym sa...

ps. ska skriva in 15 januari kl 19! :) ds.

Belle sa...

vad roligt att du läser Lovisa :) haha nej jag är inte klok, men sån är jag ;p
Ja kom gärna!
och du, Tack för senast! :)

Lovisa sa...

Hejsan! Vad kul att du också bloggar =) Hit kommer jag att återvända =) Ha det så bra och hoppas ni får en bra terminstart i skolan imorgon. SKöt om dig så ses vi. Kram Lovisa