måndag 26 januari 2009

Förbigående

Jag har inte så mycket att säga.

Biologiprovet gick bra.
Idag har jag lärt mig hur växthuseffekten fungerar, ur fysik-perpektiv.
Det blev imma på fönstren i Blå Hallen på Friskis&Svettis, intensivpass en måndagkväll, alla förlorade vikt, hur mycket vätska förlorade vi egentligen?

Just det, jag har kommit på att jag måste plugga nästa termin, om inte, blir en termin på Friskis&Svettis redigt dyrt! ;)

"Högtryck, Lågtryck
lika gärna glad
som ledsen
Vad tjänar det ena till
och det andra?
Jag är ett piano
som flyttkarlarna
lämnat ute på trottoaren
Haglet spelar på mig
Solskenet stämmer om mig
I min blanka svärta
speglas moln som driver
och ansikten
förbigående
Under lacket
längtar mitt trä
hem till skogen"

Den här dikten ska jag analysera till svenskan imorgon.

Inga kommentarer: