onsdag 28 januari 2009

Medeltidsbrudar

Det är inte alla som har gått på Hindersmässan i medeltidsklädnader.
Så här snygga är vi i våra medeltida klänningar.














Flato Dolce

Varför inte ha medeltidsklänningen som balklänning? Sen kan jag ha basen runt halsen och spela Branle Double eller Ballet Allemande. Varför inte?

Ja, Flato Dolce i Nikolaikyrkan. Mycket fin akustik, jag älskar att spela i den kyrkan.
Efter det så tänkte vi att det vore tråkigt att byta om till 2009-kläder direkt, så vi besökte marknaden som medeltida töser.

Sen var det jakt efter balklänning som gällde för mig. Jag är kär i en klänning, men jag vet inte om jag kan ha den till balen. Men vi får se, vi får se. Ett är säkert, att hålla vikten är ett måste :)

Jag och Madde var mycket duktiga idag. Vi började skriva Rapporten till Projektarbetet, vi hinner nog klart tror jag.

Lite cirkusmusik med Flato Dolce, franska glosor och musik var resten av dagen. Imorgon är det torsdag, det börjar med Biologi breddning.

Inga kommentarer: