lördag 24 januari 2009

Pascal

Lördagskväll.

Just nu sitter jag och analyserar en dikt. "Högtryck, Lågtryck".
Men mellan mina "djupa" funderingar över dikten besöker jag då och då en blogg och tar del av andras publicerade vardagstankar.
Jag besökte precis bloggen "
Underbaraclara", och läste ett mycket fint och träffsäkert inlägg. "Döda din duktiga flicka".

Jag är inte där än. Men jag kanske ska börja ta livet av min "duktiga flicka"

"Var den du tror att du är. Det finns redan så många andra.
Välj en egen väg för dina fötter att vandra"

3 kommentarer:

Anonym sa...

yeah va bra skrivet de där inlägget va, och som de verkade fick du lite insikt :P
belle goes crazy

Belle sa...

Ja som sagt, jag kanske bara ska fundera på att börja ta livet av den "duktiga flickan", men lite insikt kommer kanske snart... efter studenten ;)

Anonym sa...

Du är för go! Go for the school, but don´t make you´r self look like a fool :P Gillar hennes blogg, riktigt fina tankar. Du är bra!