onsdag 21 januari 2009

MammaMia!

Alltså jag kan inte förstå. Idag hade Musp-3orna lunchkonsert. Vi framförde några låtar ur musikalen/filmen Mamma Mia! Vi är sju stycken i gruppen och vi spelade sju låtar, därmed hoppade vi runt på olika instrument och för att hålla ihop konserten spelade vi lite teater emellan. (Jag la märke till att jag spelade alla instrument utom gitarr.) Det var skiitkul, jag trodde aldrig jag skulle tycka så, men att spela och sjunga inför en fullsatt! aula på Risbergska var grymt.

Jag kan fortfarande inte förstå att det var jag och vi som stod på scenen idag.

Vi hade kul, och det var det viktigaste. Tack vänner för att vi hade så kul tillsammans. Tack till er som lyssnade, speciellt till vår kära klass, vår egen fan-club :)

Guldstövlar med klack, det är det nya.
"You can dance, you can jive, having the time of your life"


Sen lite annat... utan kalenderna skulle jag inte fungera, eller mina dagar skulle inte fungera. Kalendern är fullproppad med tider, prov, läxor, inplanerade spontana grejer och massa annat. Men nu har jag kommit på ett nytt sätt att skriva i den. Man kan ju sätta "post-it"-lappar i den, och där kan man ju få plats med ännu fler saker. T.ex. fixa ledighetslapp, kolla upp det där, och så.. och sen när man fixat det som stod på lappen, kan man slänga den och sätta dit en ny. Bra va?

Jag vill få saker avklarade, men jag vill inte att tiden ska gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det var rätt smart idé med post-it lappar.. låter som en riktigt lyckad konsert med, grymt!