tisdag 27 januari 2009

Busstrubbel och filmmys

Tisdag.

- Hade inte du sovmorgon?
- Jo.
- Varför sover du inte då?
- Nej, men jag var tvungen att plugga lite.
- Meeh! Det heter ju sovmorgon?
- Ja, men okejdå, pluggmorgon.

Medverkande:
lillasyster Julia
storasyster Isabelle

Japp, min tisdagsmorgon började så, sen var det busstrubbel, (bussarna lägger ju om sina turer nu när det är hindersmässa, så en halvtimme ute i kylan, mindre kul) pianolektion, lunch och "lyrikstund" på svenskalektionen. Sen tittade vi på balklänning. Ja, jag vet inte vad jag kom fram till...
Men kul var det.

Efter några timmar i veckade, glansiga, paljett-utsmyckade tyger så fick mina vänner mig att vara lite spontan. En filmkväll hos Sara, det var mys.

En godisskål stod på bordet men jag höll mig till frukten. Men nu är det ju så här att hindersmässan börjar imorgon (jag ska ju till och med vara med på invigningen) och då säljs ju marknadsgodis! Hmm.. måste prata med min syster om reglerna gällande sura band, mandlar osv...

Ett filmklipp från MammaMia!-konserten. Dancing Queen.
Visst är mina guldstövlar snygga? :)

Inga kommentarer: