tisdag 6 januari 2009

Just to be alive is a magic art

När det fortfarande var ljust ute satte vi på oss lite extra kläder och gick ut. Med två pulkor efter oss och en stjärtlapp i handen gick vi tvärsöver gatan till vår "skogsdunge". (Inte mycket till dunge, men en liten stenhöjd och lite granar omkring, men ändå, en pulkabacke vid rätt väder)
Jag och mina stora småsyskon tog oss uppför, ungefär 20 m, och satte oss tillrätta på varsitt färdmedel och sedan bar det av. Alla tre fick böja på benen för att få plats i pulkan, men trots det utbrast vi tillsammans i några skratt och skrik.

Vi gjorde som vi brukar, åkte enskilt, tåg, stående, baklänges, tävlade om vem som kommer längst, och körde ibland på varandra.

Den första pulka-färden är alltid lika rolig.


. . . Sen har jag pluggat lite idag också.

"I'm movin' forward.
So every day starts,
with a magic spark."

This is home - Narnia Soundtrack

Imorgon är den första dagen.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Åh vad kul det lät med en pulkatur tillsammans med syskonen. Det får mig att sakna mina syskon...Hoppas du får en bra dag idag. Ha det gott, kram Lovisa