söndag 28 juni 2009

Helt Ensam

Jag insåg en sak ikväll.
Jag kommer vara så ensam om en vecka.

Här hemma har dagen varit full av förberedelser inför två veckor i husvagn på Öland.
men bara för fyra av oss.
Jag är hemma.

usch, jag ser inte fram emot v28.
Tänk er att komma hem från ett läger, där man varit omgiven av massor av människor till ett stort, tomt, hus. Jag brukar känna mig ensam efter ett läger/konferens/festival även om jag är omgiven av fyra helt underbara personer. Tänk er då helt ensamt.
haha lite nojjig är jag allt....

och ovanligt hjälpsam har jag varit denna kväll.
t.ex. Dammsugit bilen. det skulle jag inte ha gjort om jag skulle följt med ;)

"Vi kommer ju inte ses på två veckor, det är ju det längsta jag har varit borta från er!"
utbrast jag.
"Ja, "att säga farväl är som att dö en smula"" sa Pappa då ;)
Så om det är någon gång ni ska skicka mig ett sms, ringa eller vad som helst, typ komma över på fika? Kom v28
Fast förhoppningsvis kommer jag inte bara sitta i ett tomt hus den veckan, jag kommer i alla fall jobba lite och ha körlektion.
Lite struktur på tillvaron tack.

Fast det är väl bra "träning"


Men först!
Hampe
Det kommer nog bli en go vecka, med härliga personer och bra möten, goda kvällsmackor och mycket god oboy på kvällarna.
Så imorgon kommer jag vakna upp i ett tomt hus.
kanske gå en morgonpromenad, (vet ni, det gjorde jag imorse, och vet ni vad jag fick se? ett jättevackert rådjur i bland träden. Då är man glad att det finns lite "grönområden" i staden (N3a:are ni förstår vad jag menar ;)
sedan ska jag städa mitt rum och packa.
Sen kommer nog SaraNils på fika och efter det åker vi ut till Björkenäsgården.

Over and out.
Belle (som kommer sakna sin familj väldigt mycket de här två följande veckorna, eller i alla fall den andra veckan...)

Inga kommentarer: