söndag 21 juni 2009

Torp

Torpveckan är slut för den här gången.

Det är nu sommaren har börjat på riktigt.

Början av veckan var lugn.
Förmiddagsfika med Mamma i brassestolarna.
Teoriläsning eller bara en stunds vila i solen.
När jag fick nog av det gick jag till "Matsalen" och "störde" Robin och Robin i deras arbete.

Det första mötet jag gick på var ett "Kalas-möte" (=barnmöte)
Jag älskar barnmöten. De är så roliga :) Påhittade karaktärer som överdrivet spelar teater som riktas till barnen. Men de innehåller även ett å annat skämt som gör att även föräldrarna och de andra vuxna känner sig välkomna.

IQ-Ivar: "Som när dopamin och seratonin börjar produceras och ........"
Caramel: "Mm IQ-Ivar, eller som när man har roligt!!"
IQ-Ivar: "Ja, men det var ju precis det jag sa!"
Det här var ett av skämten som jag skrattade åt.
Barnlåtarna med rörelser är också bäst. Enkelt, men mysiga texter.
((Jag vet att det kanske finns någon som kanske misstänker hjärntvätt när du läser det här. Men det skulle nog inte jag kalla det))

Senare i veckan träffade jag mycket folk.
Många olika. Härliga. Vänliga personer.

Dessutom. Vi fick en solig midsommar.
På Torp!
Inget regn under hela dagen.
Men lite kyligt var det, så jag struntade i att "lida" i sommarklänningen och var lite mer "förståndig" och valde jeansleggins och tröja. (om ni vill veta)
Ingen sommarklänning, inga högklackade skor (lite svårt ute på Torp ;) men dans kring midsommarstången blev det. Och jag fick med mig en hel del personer faktiskt, bla Emma som inte dansat på 7 år.
"Vi ska ha roligt sa gummorna de små, vi ska ha roligt det kan ni väl förstå"
"Vi är som bilar som hamnat på en skrotgård, där alla behöver varann', som bilar på världens bästa skrotgård, och Jesus är skrotens högste man" (Midsommardans-sång-à-la-Jörgen-Lithell)

Plockade du också sju olika blommor och la under huvudkudden?

Ladan var också mysig.
och inget Torp utan
Kvällsmöten. Nattmöten. Sms. Dålig mobiltäckning. Kalasmöten. Barn. Vuxna. Äldre. Glass. DinBok. Planlöst drivande på området (="vart är vi på väg egentligen?" *100). Folket. Lovsången. Nachos. Regn. Filt.
och sen har väl Gud en stor roll i konferensen också.

Den här texten bär jag med mig.
Även om jag inte kommer att förstå,
hjälp mig att säga tack ändå.
Även om inte alla frågor fått svar,
lär mig att leva det liv jag har.

Vandra med mig

Tack för veckan.
Den betydde.

Inga kommentarer: