tisdag 2 juni 2009

Pigman returns

Dagarna är så innehållsrika just nu.

Rösten är sönderskriken och jag är fortfarande frusen.
Jag taggade sönder. haha. ni kan nog inte förstå.
Mattis skrattade åt mig, SaraNils, Jenna och Maria hängde på och John trodde att han skulle få tinitus på grund av mig.
Är det något som enar Risbergska så är det krampen.

Det tog ett tag för oss grisar att komma iväg från OlofPalme.
Tydligen var det något problem med bilen (Karro??), så det tog lång tid för peppet att komma. Men vi försökte peppa själva med ramsor och sånger. Vi huttrade en del, och många önskade nog att de hade tagit med en extra tröja, men är det krampen så är det.

Vi kom tillslut iväg, efter ca 1 h, och musikanläggningen fungerade inte. (så jag och Sara fick inte höra våran låt... illa ;) Men vi var inte bittra. Vi använde istället våra röster. Att gå drottninggatan fram och sjunga och skrika och höra ekot, det är känsla.
Sen började det regna. Man kan säga att vi valde fel dag.
Men som sagt. Vi var inte så ledsna över det utan vi trängdes under paraplyer och höll humöret uppe med sånger om grisar och ramsor om piltslakt.

"Jag agerar, därför är jag gris"

När vi gick i tåget så frös vi inte så mycket. Sen kom väntan. på att kanoterna skulle komma igång. då kom också kylan. Men när de väl satte igång fick vi upp värmen av att heja och springa bredvid ån. (det var så himla taggat!) haha
Sara och Lollo hade coachat laget bra. för vilka vann??
Grisarna såklart!

"Örjan i början, Karro kommer sist"

1-0

sedan vann Karro helvetesstaffeten och det stod 1-1

På rosta gärde var det skitkallt. Det regnade, och man såg ingenting. i alla fall inte jag. Så lite segt blev det allt.
vi bestämde oss för att lämna krampen och åka och äta nånstans.
Vi hamnade på McDonalds.

Jenna, Maria och Mattis åkte hem och jag och SaraNils satte oss på Wayne's uppe på krämaren.
Vi pratade en del i stadsparken i helgen. men blev avbrutna ganska ofta, av både musik och andra vänner, (i helgen alltså) så vi "avslutade" samtalet över en Caffe Moccha. mums tyckte vi båda två, (Nils är också nybliven kaffedrickare)

oklart.
men ja.
så var dagen. händelserik.
taggat! och härligt-segt.
glädje och allvar


Ikväll ska vi hem till Mattis och se en film. det blir trevligt.

om tre dagar är det studenthatten som gäller. galet.
kul väder som spås.

Inga kommentarer: