torsdag 25 juni 2009

"Vill du ha lite livskunskap?"

Jag gick förbi A5 och A7 idag.
Ni naturare ni vet vad det är, för er andra kan jag berätta att det är kemisalarna i A-korridoren på Risbergska skolan.
Åh, vad skönt att inte behöva vara tillbaka här i Augusti igen, tänkte jag när jag passerade.

Jag och Mamma var vid Leken idag.
Jag körde dit, ojoj, lite mer övning på motorväg tack.
Dumma accelerationsfält...
Men annars tycker jag att körningen fungerar bra.
Pluggandet också (Jag har inte kommit in i den boken jag började läsa för två veckor sedan så då blir det att jag läser en och annan sida i teoriboken istället. Vilken lång mening...

Tre timmar vid en sjö är inte fyskam
Det är kul hur man kan få tiden att gå, för man gör ju ingenting.
Läser en sida, blundar, tänker inte på något speciellt, pratar, badar, fikar, läser, tänker inte på någon speciellt...
Jag och Mamma hade rätt kul åt våra olika tekniker att få en "jämn" solbränna. (Ja, vi vet båda att det bästa sättet är att vara aktiv och röra på sig men när det inte faller i smaken så finns det andra sätt...)

Jag och Lollo åkte och tränade i Skytteparken.
90-tals jympa
bara 90-tals musik.
Jag har faktiskt inte tränat utomhus med Friskis, men det var roligt, och lite komiskt.
Tänk er, ett par 100 tjejer, tanter och kvinnor + några män som i en park går två steg åt sidan, hoppar, rör på armarna eller springer på stället, det är väl komiskt eller?
(varning för dålig svenska, men klockan är mycket...)

Jag måste berätta om det här också;
Jag har en bror. Han heter Jonathan, han är rolig, lat, glad ibland, sur ibland och hans största gåva är hans musikalitet. Han är en av de mest musikaliska personerna jag känner. Ni vet den där låten jag skrev om tidigare i våras, "Martha my dear"
Idag spelade han den på pianot. och vad tror ni, jo han hade ju lärt sig en stor del av låten. Utan noter, själv, bara för att han ville.

ska vi jämföra?
Har jag suttit vid pianot sedan mitt pianouppspel v.21?
svar nej
Spelar jag utan noter?
svar nej
osvosv
Så nog är jag naturare mer än estet alltid.

Men det var faktiskt inte det här jag ville berätta om honom. (om du har läst ända hit så tackar jag dig för det, och när du träffar mig nästa gång kan du få en kram av mig ;)
Utan det jag ville berätta är en rolig kommentar han gav till Pappa tidigare idag.
Vår Pappa brukar fråga såhär ibland;
"Vill du ha lite livskunskap?"
Vem vill inte det? tänker man då, men vi har lärt oss vad som händer om vi svarar Ja på den här ledande frågan. Det kan t.ex. vara
att man behöver hjälpa till att laga en punktering,
måla någonting
rensa avloppet
o dyl.

Pappa: "Vill du ha lite livskunskap Jonathan?"
"Nej, det vill jag inte"

Tråkigt när du läser det här rakt upp och ner. Men det rappa svaret och tonen i Jonathans röst gjorde så att det lät väldigt kul.

punkt. godnatt.
Belle

Inga kommentarer: