onsdag 3 juni 2009

mycketmycketmycket

sista.

stressigt.

galet.

härligt.

När jag stod på bussen och trängdes med andra risbergska elever, och en lågstadieklass! var jag rätt glad att det var sista gången jag tog bussen till Risbergska.

Fika på Religionen. gånger två. Vi blev bjudna av Bertil, och Rasjan hade bakat en jättegod morotskaka, (med vit choklad-bitar som garnering! mums) som vi egentligen skulle ha till kemin. Men ulrike kunde inte vara med på kemin, så vi tog fikat på religionen istället. Sedan var det dags för sista skollunchen. och den blev inte som alla andra. haha.

för det första. Plogen var stängd! vi fick inte sitta i den delen i matsalen där vi alltid har suttit under dessa tre år.
för det andra blev det inte en lunch. utan det blev klassråd. det var mycket som behövdes styras upp, alla drog upp varsin grej. det var musik, färg, lakan, ballonger, frukost, pengar, presenter m.m.m.m.m.m.m.m. så det slutade med handuppräckning. Men vi skiljdes i fred.

"N3aaa,
åh vad vi är braaa.
Huuuraaa!"
haha


Efter lunchen packade jag ner allt jag hade kvar i skåpet. Miniräknare (som jag just nu stulit från Risbergska, hittade nämligen inte läraren som skulle ha pengar... det måste lösas....), hälsoped.-provet, te-påse-kartong, och driek. sa hejdå till skåpet och fortsatte till c-korridoren där vissa andra har skåp.
Malin, jag och Lollo överlämnade en present till Astrid, vår franskalärare och sen hittade jag som sagt inte miniräknar-läraren. då blev jag inte så glad.

Det är bra med klasskompisar med bil. då slipper man åka buss.
(men nu kom jag på att jag har kvar cykeln ute vid busshållsplatsen, så det blir en promenad ut dit sen, vilken tur att det inte regnar, skulle inte ha skrivit så, för nu börjar det regna... haha! älskar vädret just nu
(Idag hade jag vantar, flease och jacka när jag åkte till skolan, och om två dagar ska jag ha klänning på mig. kul.))

vidare upp på stan.
Köpte färg till lakanen tills på fredag. och jag, Jenna och Zainab köpte vita paraplyer.
Nu ska jag göra mat som jag ska ha med mig ikväll. sen blir det make-over, N3a ska tillbaka till 70-talet ikväll.

skiit. jag skulle ju hämtat flöjten idag också....
aja. det får jag göra imorgon. får skriva ytterligare en påminnelse i mobilen.
mycket nu.
visst kändes inlägget smått stressat??

Inga kommentarer: