måndag 1 juni 2009

Grismakt

"Allting har sin tid,
tiden har sin gång.
Allting är skapat skönt för sin tid,
om det får ha sin tid"

- Vill du spela spel, eller göra nåt annat kul med mig på fredag kväll?
- Neej... inte spela spel....
- Inte? nejhej, vad ska vi göra då?
- (funderar) vi kan titta på tv,
(*drar in andan, öppnar ögonen, ler* = har kommit på nåt) och så kan vi dricka cider!
- Ja det gör vi!
- och det borde ju finnas någon tårta kvar. alla kan ju inte vara slut!

Min lillasyster Julia är för söt.
Kärlek.


Vilken solig dag det har varit!

Skoldagen bestod av att spela teater för ettorna.
Vi hade skrivit fem pjäser om olika matematiker/fysiker. Det var lärarnas sätt att hålla oss sysselsatta i skolan.
N3a, vi är bäst. Idag åt vi vår näst sista skollunch...


efter en stund i skuggan under ett träd på skolgården så åkte jag, Jenna, Maria och Alex mot Gustavsvik. Men utebadet hade inte öppnat, så vi åkte vidare, till slussen och spenderade eftermiddagen med att sola, läsa vad våra klasskompisar hade skrivit i mina-vänner-boken (som vi ska ge till vår klassföreståndare) och fika.

Dagen har varit innehållsrik. det går inte att beskriva den.

Eftersom det är dagen före Krampen-dagen, så hade Peppet sin Peppet-show i Aulan.
Skrik, applåder, sånger, jubel, ramsor.
Krampen är en konstig grej. Att det kan tagga så sjukt mycket folk!
Det är verkligen på liv eller död.
jag är taggad, kommer blir kul att gå i tåget imorgon.
Från OlofPalme till RostaGärde.

Grisar, grisar, grisar
nöff, nöff, nöff

imorgon vinner vi.

Peppet har haft försäljning av krampentröjor den senaste veckan och samtidigt spelat krampen-låtarna. Jag och Nils pratade om Krampen häromdagen, och just pepp-låtarna.
- Ja, och jag gillar ju "Fuck Karolinska" bäst. Konstigt nog.
säger Sara, som är frikyrklig precis som jag
- Jag vet!
säger jag och håller med.

och jag gillar hennes kommentar idag;
- haha, jag får svära "två" dagar om året ;) det är dagen innan krampen, och krampendagen.
- haha jag håller med! det kör vi på!

"I wanna fuck, F*ck K*rolinsk*"

Grismakt
piltslakt

Belle

Inga kommentarer: