onsdag 6 maj 2009

Onsdagsmorgon

Vill ni höra vad jag har pluggat den här morgonen?

Jag har skrivit en stor del av rapporten till den praktiska Biologi Breddnings uppgiften.
Rubriken: Äggkläckning - från ägg till kyckling
Så nu hoppas jag verkligen att kycklingen som pickat hål på sitt skal kan ta sig ut. Annars vore det väldigt tråkigt. Då kan man säga att vi misslyckades...

Jag väljer cykeln idag.
Det regnar inte, jag kommer snabbare "från skolan-till stan-från stan-till skolan-hem" och i mitt hälsokontrakt står det att jag ska "vardagsmotionera" 20 minuter de dagar jag inte tränar. och träna, det hade jag inte tänkt att göra idag.

Så eftersom jag väljer cykeln behöver jag inte åka förrens om en timme, och... det är ju jättebra, för då hinner jag ju med lite religionsplugg också.
eller kanske städning, det behövs

Mamma berättade att den här veckan var det Niklas Piensoho som höll i morgonandakten på P1 klockan 5.45. Så imorse ringde klockan en kvart tidigare.
och jag säger bara
P1 från 5.45 till 6.30 med morgonandakt, sjöväder och nyheter var mycket bättre än P3:s Christer mellan 6.00 och 6.30 med allt skitsnack som det programmet innehåller.
Ett tips för morgondagen.
Morgonandakt med Niklas Piensoho, 5.45 i P1

Inga kommentarer: