tisdag 12 maj 2009

syskon

Jag har fem minuter på mig att skriva ett blogginlägg. Jag kommer inte att lyckas.

franska glosorna är inlärda och det är också sidorna om Hinduismen,
hoppas jag.
vi har prov imorgon.

Har ni märkt att det blåser en del?
Mitt motto är;
"Bättre med motvind bort och medvind hem, än motvind hem och medvind bort"
visst stämmer det?

Jag hämtade min studentmössa idag.
Nyklippt och med studentmössa på huvudet kunde jag inte annat än beundra spegelbilden ;)


Guldkorn idag. (tre minuter kvar...)
Förmiddagsrasten tillbringades utomhus på en bänk i solskenet med goda vänner.
Gymnastikuppvisning. Julia är en grymt bra gymnast! Så snygg och elegant!
Jag hann inte ens bli rädd, för rätt som det var hade hon gjort volter, flickis och allt vad det heter.
Vilket mod och kroppskontroll!
Mina syskon är duktiga :)

Storasyster till lillebror
- Sluta va så himla musikalisk!
- Vaddå???
- Ja! sluta sätt dig vid pianot och bara spela!

Jonathan sa till mig när jag kom hem
"Det här vill jag lära mig"
och så visade han ett youtube-klipp på hur man spelar "Martha my Dear" på piano.

och självklart.
några timmar efter sitter han och spelar introt.
Galen kille

Jag ska hålla mig till naturvetenskapen.
Musiken kan Jonathan "ta hand om".

1 kommentar:

Lisa sa...

haha, men du är ju också musikalisk! Jag tar studenten den 11 juni när var det du tog? :) Jag är antagligen i örebro onsdag-fredag nästa vecka. När vill du ses :D