tisdag 5 maj 2009

Busstur

Dagsformen var fin idag.
Styrkestationerna gick bra, och det fanns bra med ork kvar när konditionsdelen körde igång.
Sista konditionslåten vill jag tillägna alla skoltrötta snart-studenter:

"Come together raise the banner
Nothing's gonna stop us
we'll be fighting ´til the end
Now or never raise the banner
for the nation to victory

Rise and be proud of who you are
if you're reaching for the stars
and believe you'll be unbreakable"

För min del är det rätt lugnt, jag sitter som vanligt och pluggar på mornar, kvällar, bussturer osv. För jag vet att det snart är klart.

På morgonen och under bussfärden till skolan pluggade jag hälsoped. och religion. Under bussfärden fick jag även småskratta åt en tredje-klass som skulle ner på biblioteket:
- Ååh! Titta där är min brorsas moppebil!!
- Vaa?? var ser du den??
- Vet duu vad en moppebil äär???
- Jaa!! Jag har set tuuusen sånnna!

Småsyskon är söta, de är så stolta över att sina storasyskon.
Min syster var en av tredjeklassarna som åkte med den här bussen och när de skulle gå av kom hon bak till mig och gav mig en kram. Då blev jag glad :)

Efter en pianolektion och en svenska lektion (under vilken jag och Jenna bet ihop och knåpade ihop ett redovisningsmaterial angående dödsstraff) åkte jag upp på stan och uträttade ärenden.
Jag köpte med mig en present till vår blockflöjtslärare, en kuvertväska och lite annat..
Under turen i affären såg jag att säsongens badkläder har plockats fram, och det gäller väl att köpa nytt innan allt snyggt tar slut. Men inför en sån shoppingtur behöver man förbereda sig mentalt ;) så det får bli nån annan dag.

En sak till: Ett av våra ägg har fått en spricka! :) inte av oss, utan av kycklingen där inne! :)

Imorgon blir dagen lång. Till skolan, upp på stan, tillbaka till skolan, hem, upp på stan, ut till Täby på Gudstjänstgrupp.
Det sämsta är. Det är Grey's Anatomy imorgon, och jag, jag är inte hemma.

Inga kommentarer: