måndag 4 maj 2009

Vanlig måndag, trivsam måndag

Måndagar är långa.

Det första jag gör när jag kommer till skolan är att vända på våra "kycklingar". Jag noterade 8.05
Förhoppningsvis kommer de att kläckas under den här veckan, men man vet ju inte, vi kan ju ha misslyckats den här gången också...
Det sista jag gör innan jag cyklar iväg hemåt är att vända på "kycklingarna" igen. Jag noterade 16.20

Men även om dagen är lång är den nästan favoritdagen. För jag får träffa N3a:arna så mycket :)
Nu när jag tänker över dagen har den varit jättebra! men jag kommer inte kunna beskriva den lika positiv, men håll tillgodo med den läsning ni får.

För det första; Grattis Malin!!
Dagen till ära fick födelsedagsbarnet en tårta med 19 ljus i av några av sina härliga vänner (Jenna, Maria, Sara N?, kanske?) Vi fick smaka en liten bit, så skollunchen blev en glad stund. (Den brukar vara det ändå men...)

Jag fick tillbaka kemiprovet idag för er som följt mitt plugg. Och. Jag kunde skilja på katod, anod, oxidation, reduktion osv. väldigt bra :)

Idag var det även studentinformation i aulan.
Jag kan verkligen inte förstå.
Vi fick öva studentsång m.m.
(Usch vilket tråkigt inlägg, det speglar verkligen inte dagen)

Den här låten lyssnade jag på när jag cyklade hem.
"You don't know what you got till you're missing it a lot"
Så sant.


Det jag vill komma fram till är väl att; Måndagar är bra. Den här måndagen var bra.
Det ända negativa är att man på måndagar kommer på allt man måste göra, inte nog med det, vi har fått ännu mer att göra
Så nu tänker jag lista upp det.

Religion och svenska, Etikarbete
Kemilabb (vi måste skriva labbrapport! usch)
Fysikrapporten
Biologiarbetet
GeMu-prov
Muntlig "eximination" (som min lärare kallade det) Hälsoped.
Religionsprov
Biologirapport, praktiska uppgiften
Redovisning Fysiken
Skriftlig "eximination" Hälsoped.

efter det är det kommer kristihimmelfärdsdagarna, lite olägligt, de skulle passa bättre nu. Det är nu man behöver plugga.

Men jag citerar Alexandra;
"Jag har jättemycket att göra, jättestor press, men jag ÄÄälskar att gå i skolan!"
Alexandra

Så nu ska jag plugga till tolv, sen ska jag sova, lite grann, sen upp tidigt imorgon igen.

1 kommentar:

Erik Svanberg sa...

Hej Sandis! Jag har inte varit inne här på ett rejält tag. Men det är riktigt trevligt att läsa om allt som händer i din värld. Vilken dag tar ni studenten?

/Erik http://urbansoundscafe.blogspot.com/