söndag 3 maj 2009

Everyday starts with a magic spark

Gympafenomenet:

Trött
Musik, rörelse, styrka, musik
Pigg


Så var den här helgen avklarad.
Den har varit bra. helt enkelt. bra.
lagom mycket plugg, jobb, vänner, träning, sol (eller lite för lite sol, jag var ju inne största delen av "sol-dagen")

Just det, jag berättade inte om "Bygdekören". Jag, Maria och Alexandra (och Jenna, men hon ångrade sig sen..) hoppade in i Bygdekören i Hovsta i torsdags, Valborgsmässoafton. En kul grej, så där spontant ni vet. Det var jätteroligt :)
Vi fick t.ex. sjunga hela "Sköna maj", som man egentligen bara kan första strofen ur.
"Sköna maj välkommen till vår bygd igen. Sköna maj välkommen våra lekars vän... Känslans ljuva flamma, känslans ljuva flamma..." sen då?
Jo så det blev notläsning på högnivå och vi sänkte medelåldern i kören ganska rejält. Men rakryggade hälsade vi sommaren välkommen tillsammans med de andra i Hovstas Bygdekör.
Sen tändes majbrasan.
och nu är det maj helt plötsligt.

Nu i veckan ska jag;
Prata med Syon om betygen
Ringa Synsam och boka tid, kanske...
Leta väska
Köpa det, och det och det och det ... eller ingenting...
PLugga, så klart :)
spela blockflöjt
konsert
städa kyrkan
Gudstjänstgrupp
träna
sova, lite grann.

:)

"Everyday starts with a magic sparks"
men tveksamt om morgondagen börjar så, det är sent, och jag är uppe.
Over and out
Belle

Inga kommentarer: