torsdag 14 maj 2009

synfel. bekräftat

Vad skarpa bokstäverna blev när jag använde provglasögonen.
Utan glasögon var de största bokstäverna dubbla, suddiga och osynliga när jag bara tittade med vänster öga. Höger öga mådde lite bättre, men det blev en stor skillnad när jag tittade genom speciella glas.
Jag har nästan samma synfel som mamma.
"Hur kan vi ha låtit henne övningsköra?" :)
Om jag skulle ansöka om körkortstillstånd idag skulle jag inte få det.
Så när jag lämnade Synsam hade jag med mig 4 par bågar i väskan.
så en dag har jag helt plötsligt glasögon på mig.
För jag behöver de tydligen "jämt".
och det kan vara bra till uppkörning och dylikt, för det kan ju vara bra om man ser vad det står på skyltarna man ska följa.

Hur har resten av dagen varit?
Näst sista riktiga torsdagen!
Förstår ni?
Nästa torsdag är vi lediga, sen har vi en vanlig torsdag, sen är det torsdagen dagen före.
otydligt, men ni förstår säkert vad jag menar

Vi redovisade Biologiarbetet. Bara att slutföra rapporten sen är kursen klar.

(just nu sitter jag och tror att det inte är så mycket kvar, och att jag inte har något att plugga, eller inget panik-plugg att göra (förstår ni vad jag menar?) De stora sakerna, kemilabbrapporten och biologirapporten tänkte jag göra klart i helgen. Men så kom jag precis på att jag har fysikredovisning imorgon... Jag trodde att jag för en gångs skull skulle få utnyttja sovmorgonen, men icke. Det blir till att vakna till P1 som vanligt imorgon med)

och på klassrådet pratade vi om studenten.
N3a förstår fortfarande inte mina skämt. haha.
eller vissa gör det.
Men jag gillar er ändå.

Om du inte har något annat för dig imorgon, kl 18, så kan du gå på "Klassisk afton" på kulturskolan där bl.a. jag och Linnea ska spela en duett.

Dåligt inlägg.
Tack för att du läser ändå.
Belle

1 kommentar:

my world, my life sa...

ja, synfel är aldrig så välkommet men det kommer smygande och det är bara att välkomna med et par snygga bågar eller linser. Snart student :)