måndag 25 maj 2009

fontänen

jag börjar vänja mig med glasögonen.
Det är jobbigast att använda de här hemma. Allt finns så nära här hemma och jag ser ju bra på nära håll. Så när jag är hemma är de ett störningsmoment, särskilt när jag ska äta eller plugga (som jag förövrigt inte gör så mycket längre.. pluggar alltså)
Men ändå, det är ju fint att se lövträdens löv när jag ser ut från mitt fönster. Så jag är glad över glasen. och bågarna.


Det var en kort dag idag.

Kemisterna som var kvar efter religionen fikade vid fontänen.
sedan var dagen slut.

Jag och Lollo åkte upp till stan och uträttade några ärenden.
nej, det märktes inte på min runda på stan att lönen kommit....
måste bli bättre på det där.

Dagen i skolan var kort, inte alls som en vanlig måndag, men trevlig ändå. Många underbara personer.

Saker å ting tar slut. Idag sa jag hej då till kulturskolan.
10 år av blockflöjtslektioner är nu till ända.
Det var sorgligt och verkligen konstigt.
att aldrig gå in där igen och ha lektion, och att kanske aldrig träffa Kristina, min lärare igen och att aldrig vänta på att bussen ska ta mig hem därifrån igen....... och att aldrig mer ha blockflöjtslektion.
(något säger mig att det dröjer ett tag tills jag packar upp flöjten. det brukar vara så på sommaren. men ni kan väl påminna mig?)
allting har ett slut.

2 kommentarer:

annika sa...

Jag känner likadant med kulturskolan. I morgon har jag min sista gång inne på kulturskolan, känns verkligen jättekonstigt...

Belle sa...

ja verkligen :(
Flato Dolce..
ensembletimmarna kommer saknas