söndag 31 maj 2009

morgonpromenad

En bra "träningsform" på somrarna;
.... morgonpromenader

sätt upp håret, på med solglasögonen (om de inte har gått sönder..) och träningsskor.
Gå före frukost (då förbränner du mer kalorier)
Förbränna kalorier, tänker du, varför inte springa?
1. det är jobbigare ;)
2. du förbränner inte fett utan muskler, eftersom du inte ätit frukost

Men det är viktigt att man får i sig lite mat innan man går ut och går.

En sommar när mamma och pappa var löp-galna, de sprang varannan dag..
det gick en dag utan löpning och sen var det dags igen. lagom kul.
varmt var det också.
för att komma undan löpturerna med gått samvete försökte jag hitta en annan träningsform och läste på olika hälsosajter och hittade morgonpromenaden.
Där stod det att man skulle äta 30-50 g protein, vilket motsvarar en skinkskiva, dricka ett glas vatten och en kopp kaffe/te för att få bästa effekt av promenaden.
Jag testade det här, men när jag kom hem igen var jag helt snurrig och drog slutsattsen att jag behövde nog lite mer i magen innan morgonpromenaden. Det hade ju trots allt gått en hel natt ;)
så jag brukar äta en macka, dricka kaffe/te och vatten.
Idag glömde jag dock vattnet och det märktes.

morgonpromenader är mysiga.
det är sol, tyst (förutom fåglar, insekter, igelkottar m.m)
fågelkvitter och blomdoft

nu ska jag iväg till Lundhagskyrkan
på Jennas dop
det är sommarvärme och soligt
på med solskyddsfaktor och ner med en vattenflaska i väskan

Belle

Inga kommentarer: