tisdag 20 april 2010

Starbucks är Starbucks

Det finns de som sa till mig innan jag åkte att Starbucks var bra.
Att man ska gå och köpa kaffe på Starbucks när man åker utomlands.
Det finns de som säger att Starbucks är bäst.

Starbucks har ett gott rykte helt enkelt.
Men jag trodde inte att det var något speciellt med Starbucks.

Men jag upptäckte det igår,
när jag satt på Bells Coffee i Örebro med en latte i handen.
Var latten god?
Nej, inte det minsta.
Då, insåg jag
att Starbucks
är Starbucks.

- - -
Det var roligt att vara tillbaka i Apoteket Shopen igen.
Arbetskamrater och kunder. Jag gillar att jobba.

Men idag har jag varit hemma. och myst. eller inte gjort så mycket. Men det är inte fyskam det heller.
Tagit reda på lite fakta inför Serbienresan,
morgonpromenerat och testat ett recept på snabbullar (med bakpulver istället för jäst. dock ingen favorit.)
Det är väl det vettiga som gjorts idag. Men jag ska träna idag också.

Vi tänkte Cross-Training. Men det regnar, så vi tar ett Core eller Stationspass istället.
Vi är jag och Mamma.

Inga kommentarer: