måndag 5 april 2010

Roads

Jag och Lovisa gjorde Jönköping (och lite Huskvarna) den här helgen.
Körde runt, vi körde nog i varenda rondell.
Nej det gjorde vi inte. Men det kändes som det.
Men vi missade deras Tändsticksmuseum. Vi var utanför, men vi var aldrig in.
Vi hängde på Willys också, innan vi åkte tillbaka till kyrkan och väntade på att teknik-folket skulle bli klara.

Jag höll på att "freak-a" ut när bensinmätaren var i botten.
"Det vore roligt om vi får bensinstopp" tyckte Lovisa. Det tyckte inte jag.
Vi träffade en jättecool tjej på Statoil. Vi ska bli som henne.
Någon dag.
Och jag ska bli bättre på att köra och att hitta. En sak jag inte är stolt över är mitt lokalsinne. Det är sämst.
haha, hur ska det gå i Sommar?

3dagar var bra. Bra möten, bra lovsång och konserten med Jonathan Johansson var riktigt bra. Ja, konserten var verkligen superbra. Nu ska jag lyssna på hans skiva och snart ska jag iväg till ett Serbien-möte och övning med Ungdomsbandet. Vet ni att jag ska till Serbien i maj?

Buss- och tågresa hem. Svenska vägar, svenska granar, svensk snö, svenska skyltar, svenska hus, svensk kyla.
s v e r i g e
det är gott att vara hemma igen.

"sver-yes-ra-di-o-punkt-s-e"
"s, ve, yes? jag har inget yes på mitt tangentbord"
P3-lyssnare ni hänger med. Ni andra. tråkigt. Men det här skämtet är kul.

Inga kommentarer: