tisdag 13 april 2010

livsfarligt

Jag tycker inte alls om att köra i mörker.
90 km/h var fartbegränsningen, tror ni att jag körde så fort?
Nej.
typ 60, 70 eller max 80.

Först var inte lyset alls på.
Lyckat.
Helljuset fick jag på (halvt, jag fick hålla in spaken hela tiden. haha)
Men sen när jag fick möte, hade jag inga lampor på. Så jag såg iiiiingenting.
Men jag körde in på en liten väg (där en person rastade sin hund, den personen måste tyckte jag var konstig. Jag höll på med lysena som en tok för att utforska alla knappar och spakar. haha)
Men sen fick jag på halvljuset, och helljuset (ganska bra)

Men i alla fall. Superläskigt.
och super-super-farligt. Man kan ju dööö....!
Tur att det är ljust kl 10 i juni och juli.. :)

-Varför ringde du inte? frågade Pappa
- Ja, men vaddå, vad skulle jag säga? "Det är mörkt, kan du komma?" Vad skulle det hjälpa??
:)

Igår när jag var på väg till jobbet ringde Folktandvården och berättade att jag hade en tid imorgon.
Jag kan ju säga att jag inte var jättekoncentrerad på vad hon sa, för jag var ju tvungen att köra (på landsväg) och växla(!) men jag hoppas att det var 11.20, för det är då jag tänker gå dit.

Inga kommentarer: