måndag 26 april 2010

En härlig vår-måndag

Måndag

"Jag vill vara ledig, ledig, ledig
bara sitta brevid, brevid brevid
inte göra nånting, nånting, nånting alls
bara göra nånting, nånting, nånting nice."

Jag gick ut och gick på morgonen, (tja, det blev i och för sig bara tjugo minuter, men längre tid hade jag inte lust med)
åt frukost, [och till morgonkaffet ångade jag mjölken med espressomaskinen], duschade
och sedan cyklade jag sakta ner till stan.
Där gick jag till Telia-butiken, ICA och PhoneHouse.
Sen kom Lovisa Bernberg :)

Vi skulle äta lunch tillsammans :)
Efter att ha gått in på Saigon men sen vänt i dörren, eftersom det var massor av folk som också skulle äta lunch, just då, klockan 12. Konstigt va?
Så hamnade vi i alla fall på Stallbacken :)
Där åt vi mat, drack kaffe och pratade mycket. Ja, vi satt nog där i 3, 4 timmar. Åh, vad glad jag var när jag gick därifrån, det var ett superbra måndags-göra :)

och det var vår på stan.
Vårjacka, varmt och skönt.
Underbart

När jag kommer hem möter jag Mamma i dörren,
hon har träningskläderna på sig och ska åka ner till Skivstång.
- Åh ska du träna..! säger jag lagom avundsjukt.
men jag kan inte träna idag, för jag ska ner och repa till Talkshowen.
men det ska bli kul det också.

Inga kommentarer: