torsdag 14 oktober 2010

Sambos

Man ska ta rast mellan plugget. Det har vi lärt oss. Därför tog jag en rast mellan prick och kvart över igår när jag satt och pluggade Lin.Alg och EKG.
I rasterna strök jag gardiner och dukar, och bytte gardiner.

I tisdags spelade Sverige match mot Holland.
Jag och Sofia åkte bil till Forsner för att titta på matchen(Sofia fick låna bilen för kvällen. Ganska så lyxigt att åka bil i Linköping! ;). Linnea, Alexander, Altis och Nima var där också. Vi bjöds på Alexanders äppelpaj med vaniljsås. Mums.

Idag är det torsdag,
och jag såg nyss en förskoleklass som var på utflykt. De var färggranna både till regnkläder och ryggsäck.
En kort stund därefter kom en tant. Hon var klädd i en murrgrön jacka och svart ryggsäck.
Livet blir tråkigare och gråare ju äldre man blir?
Eller?

Livet är bäst just nu.
La vie, c'est toi

Livet, det är du.

Jag har förövrigt fått en sambo. Sofia Yngve har flyttat in. Hon kommer bo här tills hon får flytta in i hennes nya lägenhet (i november)
Igår gjorde vi en jättegod ost- och skinksås. Det har vi som matlåda idag :)

Inga kommentarer: