onsdag 20 oktober 2010

Gud som haver barnen kär

Jag har sett två Harry Potter filmer sen sist.
Om typ en månad så kommer den sjunde filmen (del 1 av bok sju). Och Simon har inte sett alla filmer, så vi ska titta igenom dem innan vi går på bio.
Jag tror att den sjunde filmen blir bra, jag är "excited". Kanske en krånglig clif-hanger, men jag tror att den kommer vara bra.

Annars har helgen varit värd
med smultron te hemma, och räkning med matriser hos Simon.
Eller tvärtom? Ja, eller båda delarna.
Igår t.ex. då var jag hemma hos Simon, och tittade på Harry Potter, sen åkte jag och hämtade Julia och åkte hem och kvällsfikade hemma med Mamma, Julia och Jonte, och sen åkte jag tillbaka till Simon. Det gäller att utnyttja tiden väl. Få/Ta lite av allt :)

Ja idag då, jo idag anlände jag till Linköping vid halv nio tiden, klockan nio hade
bil, tåg, buss och cykel tagit mig till universitetet.
Lin.Alg plugg för hela slanten.
Mycket skratt tillsammans med tjejerna, men mycket frustration också.
Det går så segt framåt, jag kan ingenting, och jag har så många tal jag skulle vilja räkna innan fredag............(!)

och så hemgrupp ikväll.
Jättetrevligt och bra!
Det är bra att be. Synd att jag gör det så sällan.

så därför avlsutar jag med aftonbön;

"Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer,
lyckan går,
Du förbliver Fader Vår.
Amen."

Inga kommentarer: