söndag 17 oktober 2010

Mat genom luckan

Plugg, plugg, plugg.
Jag och Pappa skämtar om att jag under tentaplugg ska stänga in mig i ett rum som har en dörr med en lucka. Och genom den luckan få in mat och
sen bara plugga,plugga,plugga.

Markus (i min hemgrupp) frågade hur det gick under min första tenta-P
och jag svarade att det går bra och att jag är ganska motiverad (faktiskt) att sitta och plugga från morgon till kväll. Och ja, det är jag faktiskt. Då svarar han:
"haha. va bra! de behöver du ju va om du ska ha ungefär 20 fler tenta-p i din tekfak-karriär :p"

När man tänker så blir jag ganska ställd. Hur mycket kommer jag inte plugga? Flera tuuuuuusen timmar. Flera tuuuuusen kollegieblock (=mååånga träd)
Men förstå hur smart jag kommer bli.

Lördag innehöll plugg.
och söndagförmiddag likaså.

Men imorgon ska jag ta en paus.

Att ta äta av kakan och samtidigt behålla den:
Vara kvar hemma hos Simon (och dricka te och äta svampmacka) ända tills Mamma&Martinas-söndags-gympapass på gården startade. Sen satte jag mig i bilen och körde till gården (relativt lungt, ja jag höll hastighetsbegränsningarna) När jag kör igenom Adolfsberg kommer jag att tänka på att de brukar låsa dörren på gården ett tag in i jympapasset(!) Åhnej, tänk om det är låst när jag kommer dit! Ja, då får jag väl knacka på fönstret, fast neej, det kan jag ju inte göra. Aja, hoppas jag hinner... och så gasar jag på lite till, men bara ytterst lite.
Men det var inte låst! Jag hann in innan Mamma kom ut och låste.
Jag bytte om, och missade uppvärmningen och tänjningen,
fast var "fit-for-fight" när första styrke-låten kördes :)

Pojkvän och Träning.
Kan det bli bättre?
Nej.

Nu ska jag sova. För imorgon kör vi igen.
PLugg. I alla fall mellan 8 och 9. Sen blir det bankärenden och Lunch med Simon.

Inga kommentarer: