lördag 2 oktober 2010

datorn eller bibeln på köksbordet? båda.

Le Mans-kravallen var riktigt kul.
Vi dansade, sjöng, skrattade, och stannade tills "Stad i ljus" spelades. Sist "fyllekäk" på mackedonkan. Studentlivet är niiice.

Lagom segt på fredagsmorgonen. Frukostbordet en timme.
DN, och sudoko.

tre timmar på universitetet.

Hemma lagade jag mat. För typ andra gången i hela mitt liv gjorde jag nudlar (och kycklingwok, (kycklingwok har jag gjort innan, men nudlar är nåt jag inte riktigt upptäckt än, det har bara tillagats några enstaka gånger) det visar sig hur det är i matlådan den kommande veckan. Jag menar, det finns ju bra matlådemat och mindre bra matlådemat, pasta och potatis till exempel. Pasta=bra, potatis=mindre bra)

och bakade MjukPepparkaka.
Sen fick jag besök :):)
Pernilla, Linnea, Klara, Sofia och Sofie.

mysig och rolig kväll

Kvällens definition:
"Mitt hem är där min dator står"
---
"Men Isabelle, du är inte lika fäst vid din dator som jag är... Mitt hem är där min dator står, men Linneas hem t.ex. det är där hennes tv är.
- Jaha.. men var är mitt hem då?
- Ditt hem är där din bibel är. Fast jag vet i och för sig inte om du har nån bibel..
- Jo det har jag, den ligger på mitt köksbord."

Inga kommentarer: