onsdag 1 september 2010

utvecklar pacemakers, snart

Från klockan ett till klockan fem hade vi föreläsning/lektion i kursen Medicinsk Teknik. Det lät intressant, så kanske att jag ändå är på rätt program.
Jag menar, jag trivs superbra med personerna, matten osv. men man måste ju ha perspektivet lite längre fram också. Arbetslivet efter dessa 5 år.

I kön till Baljan, (Kår-Cafét nere i Kårallen, där kaffet endast kostar 4 kronor)
Sofia: - Min bror utvecklar truckar
(han är civilingenjör)
och både jag och Linnea rynkar på näsan och tänker/säger "fy vad tråkigt, det vill inte vi hålla på med.."
Sofia svarar då; - Nej visst verkar det tråkigt.. Det är ju mycket coolare att säga "Jag utvecklar pacemakers"

Sant.

Efter skolan cyklade jag, Linnea, SofiaY, Klara och Pernilla till Coop Extra.
Vi handlade. Storhandlade. Eller rättare sagt
handlade-så-mycket-som-går-i-i-en-cykelkorg

Här hemma har jag fixat, lagat mat,
pratat med Simon
och pratat med Lovisa Bernberg.
Nu ska jag sova.

Imorgon har jag dugga.

Inga kommentarer: