måndag 27 september 2010

en ros röd som få

En röd ros står på mitt köksbord.
Den fick jag av Simon som kom på besök den här helgen :)

En kombination av förälskelse, och jympaglädje gjorde mig till ett leende fån på jympagolvet. Just då kändes livet helt enklet underbart.
och mina tjejkompisar i klassen är riktigt underbara glädjespridare.
- - -
När jag står och väntar på att passet ska börja får jag ett sms av Maria;
"Jag är i din stad nu"
jag svarar med en inbjudan på kladdkaka hemma hos mig lite senare, Maria tackar ja :)
och lite senare, men ändå samma dag ringer hon när hon sitter i en bil och ska hitta hem till mig, vilket inte är det lättaste... Jag sitter med kartan på golvet och försöker beskriva.. Det slutar med att hon släpps av vid simhallen och jag går för att möta henne. Vi håller kvar varandra i luren, och jag berättar vilken riktning hon ska börja gå i, då piper det till... Mitt batteri håller på att ta slut!
- Maria! Mitt batteri tar snart slut, men jag springer!
Så jag börjar springa
- Fortsätt gå som du gör om jag försvinner..! Går du brevid en mur?
- Nej ett staket... eller nej, här kommer en mur!
jag springer runt ett hörn, och där ser jag henne och skrattande kramar vi om varandra.

Vänskap och kärlek.
Det är bra grejer det.

Inga kommentarer: